maila mig!

Mail: melvinshome@live.se

tisdag 3 maj 2011

återigen dags i dethär lilla lillla samhället..

Då var det återligen dags för förrådstjuvar och cyckel tjuvar!

http://www.magazin24.se/arboga/2011/05/03/polisen-varnar-for-forradstjuvar

Min geografi lärare frågade oss igår (måndags) på lektionen om nån i klassen fått sin cykel stulen, och ja.. det var 3 STYKNA! asso 3 styckna bara i min klass, och det finns över 1000 elever på skolan och vi är runt 30 i klassen. . Det var nån i klassen som frågade om det inte bara räkte med att man låste fast dom så dom inte kan rulla, men det är tydligen en ''liga'' som åker runt med släpkärra och snor cyklar och säljer dom..

Nu bor vi ju lixom inte inne i själva ''samhället'' så det är lite mindre risk för oss. Men jag ska vara extra nogrann nu med min cyckel, eftersom min förra vita cyckel som jag hadde vart snodd för några år sedan, så vill jag absolut inte att det händer nått med denhär!! mamma och pappa blir nog inte såååå glada då..:(

/Lina

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

läskigt :$