maila mig!

Mail: melvinshome@live.se

torsdag 27 januari 2011

älgar!!

Jag var påväg upp till mitt rum, så jag går upp för trappan och tittar snabbt ut genom det stora fönstret när man kommer upp och såg nått där men tänkte att det bara var Mavve, men sen så stannade jag  dörröppningen och tänkte efter att mavve inte var ensam isåfall, så vänder mig om igen och tittar ut och i våran stora sommarhage står.......ÄLGAR!!!
En mamma, pappa och 2 kalvar.  Efter en stund när jag hade ropat på Ida och tagit några bilder så försvann dom upp i skogen så vi har älgar upp mí skogen...

Mavve och hästarna fick förståss panik för dom gillar inte älgar, så dom for runt i hagen som galningar men mamma var ute vid hagen så då blev dom lugna, dom går i paddocken nu för älgarna hade gått igenom eltråden till vinterthagen när vi flyttade in.

Nu lite bilder då:

pappan kommer och går från vänster.

familjen

närbild på familjen älg, pappan längst fram:)

längst till vänster på bilden är ungarna , sen i mitten är mamman och längst till höger är pappan.

pappa älg

dom 2 älg kalvarna .

älgkalvarna

pappa älg

pappa älg (närbild)


Alla bilder är tagna med min systemkamera:D

// Lina

1 kommentar:

Anonym sa...

vilka mysiga bilder, ja tycker faktist älgar är riktigt söta :) hihi